F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT STUFFS TWITTER ASK.FM NEWER +FOLLOW

Tangani Stress Amalkan 10B !
  1. Bertenang - Bertenang boleh membantu mengurangkan stres dengan menghentikan kitaran stres di peringkat permulaan . 
  2. Benafas Secara Dalam - Pernafasan melalui abdomen adalah cara pernafsan terbaek, kite bernafas dengan lebih perlahan , panjang dan lebih dalam .
  3. Berkata "relakslah..." - Kata-kata ini sedikit sebanyak dapat membantu mententeramkan         perasaan dan mengurangkan stress . 
  4. Beribadat - Banyakkan solat sunat , berzikir da berdoa . Ia adalah terapi yang baik untuk menenangkan emosi dan melegakan perasaan .
  5. Berkongsi Perasaan @ Masalah Dengan Seseorg - Jangan pendam masalh @ perasaan , sebaliknye kongsi dengan org yg dipercayai seperti ahli keluarga @ kwn-kwn . 
  6. Berurut - Dalam keadaan stres , otot-oto di leher, kepale , dan bahu akan tegang tanpa disedari . berurut boley melegekan oot dan melancarkan perjalanan darah . 
  7. Berehat & Mendengar Lagu -  Berehat sambil mendegar lagu yang lembut akanmenengakan fikiran . 
  8. Beriadah - Aktiviti riadah seprti berkelah , berenang , mendaki bukt @gunung , bekhemah & melakukan hobi @aktiviti yg disukai boleh menenngankan fikiran . 
  9. Bersenam -Bersenam dpt meningkatankan pengeluaran hormon endorfin , dan akan mengurangkanketengangan otot dan emosi . 
  10. Berfikiran Positif - Berfikiran Positif ialah melihat kebaikan dalam mana-2 situasi bersifat negatif . Tumpukan kpd perkre yg baik dan apa yang boleh dilakukan dlm situasi tersebut .

0 comment[s] | back to top